Kao što je vidljivio iz naslova, jučer je u Sarajevu održana tradicionalna revija old timera.
Gdje su oldtimeri tu je i Jimbo sa svojim vjernim digitalcem.
Ukratko samo…
Revija je još počela u subotu gdje je bilo natjecanju u testovima sposobnosti ispred koševskog stadiona, pa okupljanje na vrelu Bosne.
Išlo se i u Bosanski Gizeh oliti Visoko gdje su se gledale piramida/e.
Danas je bilo okupljanje i dodjela nekakvih nagrada ispred Narodnog Pozorišta.
Pa evo malo sličkica:
Alfa Romeo
Ove sličkice posvećujem Vnućku.
Pozivam još gdina. Vnućka, profesionalnog alfuromeista i ponosnog vlasnike jedne da nam rasvijetli koji je ovo model. Iako iza piše GTV 2.0, ovo meni prije izgleda naAlfu Romeo Sprint, međutim meni Alfe nisu jača strana tako da molim za asisteniciju cijenjenog gosp. Vnućka oko razjašnjenja glede modela i eventualno približnog godišta.
Citroën DS u narodu poznat kao Ajkula ili Žaba
Ovo je genijalan auto. Limuzina u kojoj su se vozili francuski predsjednici, 20 godina se proizvodio (1955-1975), gotovo 1.5 milijuna primjeraka je proizvedeno.
Futuristički, aerodinamčki dizajn sa pregršt nabrijane tehnologije za ono vrijeme poput hidropneumatskog samonivelirajućeg ovjesa.
To vam je ono… Ajkuli otpadne kotač a vi se vozite normalno kao da joj nije točak otpao. Ne naginje se auto na tu stranu.
A da udobnosti ne pričam… ako je neko majstor za udobnost onda su tu Francuzi. Jest da naprave nefunkcionalan auto, al brate, zato kad sjedneš u Citrona… kao da se voziš u federsicu.
To će vam čak priznati i Jeremy Clarkson koji mrzi francuske aute. I Francuze.
Charles de Gaulleu je ovaj auto spasio život. Non-blindirana Ajkula, odnosno Ajkula vulgaris. 1962. kad je pokušan atentat na njega, meci su probušili gume a Ajukla je svejedno uspjela zbrisat punom brzinom.
Citroën Ami 8
U mom nedavnom hvalospjevu ruskim autima, u komentaru se javlja suzy quatrokoja kaže: a Ami 8 ? Ova fotka je posvećena njoj.
Ovo je zapravo malo modernizirani spaček. Dvocilindraš također.
BMW 2000C
BMW, burazeri, BMW… – kaže Pinki u “Ranama”, a stvarno… samo je jedan BMW.
Ovaj automobil je bio moj favorit cijele revije. Naprosto predivan automobil. Meni je inače BMW pojam za automobil. Nikad nisam vozio u životu BMW-a, vrlo vjerovatno neću nikad posjedovat jednog BMW-a, ali to je za mene the car. Sportski auto i njemačka tehnologija at it’s best.
Ovaj model je nastavak modela 1800 (kojeg ja zovem i “Žikin BMW”).
Proizvodio se osam godina, od 1966 do 1972. Ovaj dotični model bi trebao imati ravno 100KS, iako to ne mogu odgovorno tvrditi. A još je i automatik… naviru mi suze na oči, moramo brzo na slijedeći model.
Buba
O Bubi stvarno nema se šta reć. Sve se zna.
Ovaj model inače pripada predsjedniku odltimer kluba iz Našica. Bilo je i Slavonaca u Sarajevu danas.
Buick
Tri Buicka su bila danas na smotri, jedan od njih (1922. godište) ujedno i najstariji model na smotri.
Mogo bi svašta o njima pisat, međutim ne znam ništa.
Uživajte u slikama.
Fiat Ballila
Gospodin s ovim automobilom dolazi na smotru u Sarajevo iz Dubrovnika od 1987. Dakle ove godine mu se napunilo 20 godina i dobio je nekakvu plaketu.
Ford A
Doktorski model.
Ovaj automobil je nasljednik legendarnog Forda T. U filmu Bonnie and Clyde, par iz naziva vozi roadster verziju ovog modela.
Mercedes
Prvi automobil je bio Mercedes. Šta je danas Mercedes – zna se. Međutim ja ne volim ove automobile. Zbog imiđa koji su stekli 80-ih. A to je da je svatko ko se htio dokazat a imao je para – kupio je Mercedesa. Ko god ode radit u Njemačku mora se vratit s bijelim Mercedesom.
Međutim, ovi novi modeli Mercedesa zadnjih godina su pravo dobri i više nisu vulgarni kao modeli prijašnjih godina.
S druge strane, opet ovi Mercedesi oltimeri su stvarno jedan biser u kruni oldtimera.
Ovaj s prve slike je prekewl. Izgleda kao nešto što bi Mr. Burns vozio.
Druga dva kabrioleta su jednostavno zakon.
Ovaj prvi iz drugog rada – e takav vozi Teresa Orlowski u jednom svom filmu.
Drugi iz trećeg reda, ako pažljivo pogledate ima Kalifornijske tablice. Jedan Dubrovčanin ga je dovezao drito iz Kalifornije.
Oldsmobile
Tommy Gun, Cohiba i frenzy. Ma gdje bi mi bio kraj….
Opel Rekord
Prelijep model.
Opel Rekord C, najuspješniji iz serije Rekorda.
Renault Caravelle
Ovaj dotični model je iz mog neposrednog susjedstva. Često viđam ovaj automobil parkiran kraj pekare Grbavica 2. Predivan coupe. Odnosno kabrio.
Stari model sa suicide-doors.
Kad sam bio u Brodu zadnji put, pričao sam kako bih volio kupiti fićeka kada bi ih se još moglo negdje uopće moglo naći.
I jedan dan vozi mene Strizy kući kad ispred nas fićo. Strizy opali po gasu pa mi reče: – “Slušaj! Sad ću se ja ispreprječit ispred njega, zaustavit ćemo ga, ti ga izvuci kroz prozor iz auta i reci ‘prodaj!'”
Volvo
U ovom dotičnom modelu čovjek se dovezao s Kosova do Sarajeva (pogledaj tablice).
Dosta ljudi je svoje ljubimce dovelo na prikolici pošto su dolazili sa raznih strana a mnogi oldtimeri ne mogu izdržati veliki put, a tu je i naravno faktor potrošnje.
Warthburg
Nažalost, nije bilo ruskih automobila, ali jedan Mađar se dovezao s ponosom istočnonjemačke automobilske industrije.
BMW i dva NSU-a
Nevjerovatno je kako su očuvani ovi predivni motori.
Voditelj programa je rekao da se na jednom od tih motora dovezla i jedna hrvatska saborska zastupica. Nisam saznao koja.
Reviji su nazočili i sarajevski bajkeri. Danas sam čvrsto odlučio da ću postat bajker. Pa makar to moralo i pričekati do krize srednjih godina.
Eto nadam se da sam vam barem malo uspio predočiti smotru i da ste se snašli u moru fotografija.
Bis bald.