Ad fontes

Ad fontes je latinski izraz koji znači “od srca srcu” a koristio se u vremenu romantizma.
Našem narodu je ovaj izraz poznatiji kao slogan Podravke, a malo je poznato da je 70-ih naš prehrambeni div iz Koprivnici platio Svjetskoj federaciji za latinske izreke 3,2 milijarde tadašnjih dinara za korištenje ove prevedenice u marketinške svrhe. Od srca srcu Podravka juhe.

Gledajući u magičnu kutiju u narodu znanu kao televizor vidim da su se sada svi slomili nebili slučajno donijeli nekakve radikalne mjere uslijed ove sveopće globalne pljačke kamuflažno nazvane recesija.
Pa sam i ja odlučio donijeti nekakve radikalne mjere.
Recimo zamjetio sam da sam zapostavio blog pa ću u stilu romatičarske maksime “Ad fontes” (koja zapravo znači ‘k izvoru’, što hoće reći da je Podravka bezveze platila 3,2 milijarde tadašnjih dinara) se i sam vratiti k izvoru. Što to konkretno znači?
To konkretno znači da sam odlučio ponovno se vratiti tzv. “redovitom bloganju” čime se nadam da ću radikalno izgubiti na kvaliteti koja, ruku na srce, nikad i nije bila na nekoj visini, ali sama definicija ovog bloga kaže da su ovo “najčešće đabalesku misli”.
Back to đabalesku, back to ad fontes!
Inače, u stilu đabalesku misli nije zgoreg ponoviti da sam veliki ljubitelj latinskih izreka.
Tako sam neki dan pročitao jednu zanimljivu poslovicu na latinskom koja veli: LUX QUE NON LUCET EST NON LUX.
Prevedem ja sam sebi to sa svojim skromnim poznavanjem latinskog.
SVJETLO KOJE NE SVIJETLI NIJE SVJETLO.
Pitam ja vas, kakva je to mudrost?
Svjetlo koje ne svijetli nije svjetlo. Pa normalno da nije. Ne znam kakva se mudrost krije u toj rečenici. Zar nije samo po sebi to evidentno. No eto, nekome očigledno nije bilo pa je mislio ispast pametan rekavši to na jeziku poslovica.
Stoga ću ja završiti jednom filozofskom definijom koja bi se mogla povezati sa nesvijetlećim svjetlom koje nije svjetlo.
Bitak jest ono po čemu nešto jest ono što jest, a nije ono što nije.
Svjetlo je dakle svjetlo kad svjetli a kad ne svjetli onda nije svjetlo.
Nego ugašena žarulja, fenjer ili nešto treće. Petrolejska lampa sa ugla.

Što je kamiondžija bez brkova?
Brkovi jesu ono po čemu kamiondžija jest kamiondžija a ne nešto drugo.
KAMIONDŽIJANUS QUE NON BRKOVE HABET EST NON KAMIONDŽIJANUS.

Poznato je već mnogima da sam ja u životu htio biti rabadžija.

Definicija
Rabadžija – vozač teretnog vozila mađarskog proizvođača Raba

Međutim spletom okolnosti nagovoriše me poslije uspješno završene osnovne škole da ne upišem Industrijsko-obrtničku školu, smjer profesionalni vozač nego me nagovoriše da upišem gimnaziju pa kao eto poslije fakulteta mogu onda vozit kamion. Misliše tada da će ubiti moju želju prema kamionima, ali prevariše se grdno jer do dana današnjeg, debelo zagazivši u svoje dvadesete ta želja istopila se nije.

Međutoa, isključivši se sa fejsbuka shvatio sam da opet previše vremena trošim na pametne stvari pa sam morao naći novu virtualnu glupost u koju ću uludo trošiti svoj mladi život.
Sjetih se da sam nekad davno igrao video-igru koja se zove “Osamaest čeličnih točkova, gas do daske” u kojoj vozite kamion diljem SAD-a, a ponešto i kroz Kanadu i Mexico (to je zbog one pjesme – Od Aljaske do Mexica, to je ona druga slika, Pit i to je Amerika) pa stoga odlučih da se vratim u virtualni svijet rabadžija.

Dva vozača, malo jača – sjede iza upravljača

Na sveopće vlastito oduševljenje pronašao sam igru u kojoj ste rabadžija, ne od Aljakse do Mexica nego od Varšave do Lisabona. Igra se maštovito zove Euro Truck Simulator i naprosto je genijalna za sve wanabe rabadžije.
No svakako preporučujem ovu igru i ne samo wanabe rabadžijama nego i ostalim sudionicima u saobraćaju odnosno prometu. Zašto?
Jamačno ste mnogo puta ne biravši riječi skršili kamionu ispred vas svakojake psovke kao nekršten. Ali kada se stavite u poziciju rabadžije vidjet ćete kako to nije nimalo lak posao.
Kada sionski mudrac ispred vas bezrazložno zakoči na autocesti a vi se morate zaustaviti sa 60 tona sira u prikolici. Pa nakon toga ponovno kreniti sa 60 tona sira u prikolici mjenjajući pri tome 14 (slovima: četrnaest!) brzina da bi ste postigli brzinu od 90 kilometara na sat.
A rabadžije su hrabri ljudi zbog kojih mi imamo svakodnevno svježi sir iz Poljske ili krumpir iz Švicarske.
(to su neke nelogičnosti s kojima sam se susreo u igri, da uvozim sir u Švicarsku, a izvozim naranče recimo).

Igre na granici

 Developeri koji su radili igru su se potrudili na nekim detaljima, poput žmigavaca koji vam uveliko pomažu pri mjenjanju traka da ne pokupite srebrnu Škodu Fabiu koja vam se zaljepila iza, ili poput kiše i brisača koji rade besprijekorno kada vas uhvati kiša blizu Bordeauxa.
Dizel je, logično, najjeftiniji u Poljskoj, a bezobrazno skup u Italiji.

Hey, te gusta el olor de los camiones! taberna del conductor, hombres tonelada – turbo es una temporada!

Ipak ovo je prva verzija europskog simulatora pa imam mnoštvo zamjerki i prijedloga za novu verziju.
Stoga ću iskoristiti priliku pa ih ovdje iznjeti.

1. Proširiti Europu
Nije Europa samo od Lisabona do Varšave, štogod mi mislili o tome.
Ubaciti barem za početak zemlje exSFRJ, da možemo voziti recimo ćumur iz Banovića u Čajniče.

2. Ilegalni transport
Ne ulazeći u etičku ispravnost ovog segmeta, reći ću samo da je nepobitna činjenica da se našim starim kontinentom odvija prijevoz raznih nelegalnih stvari. Stoga predlažem da postoji mogućnost prijevoza droge, oružja i prostitutki iz Ukrajine, Moldavije i ostalih zemalja izvoznica. Naravno uz mogućnost rigoroznih kazni.
(Dosad sam platio preko 54 tisuće € na raznorazne kazne – prolazak kroz crveno, vožnja u krivom smjeru, nepoštivanje obaveznog odmora, prebrza vožnja, nepaljenje svjetala…)

3. Mogućnost vješanja duplerica u kabinu kamiona
Kabina bez duplerice nije kabina, kao što kamiondžija bez brkova nije kamiondžija, a svjetlo koje ne svijeli nije svjetlo.

4. Prijalteljice noći
Prijevoz logistike je naporan i usamljen posao…

5. Soundtrack
S time da tematska pjesma bude “Gas, Gas” od Severine.

Imam ja još mnoštvo prijedloga međutim mislim da je ovo za iduću verziju sasvim dosta.
A sad idem jer moram vozit sir iz Berna u Milano.

Ovo je bio jubilarni 800. post ukoliko slučajno nekog zanima.

Published by

Jimbo

Trakorist, kauboj, gurman, strup za punce i uglavnom jako cool lik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *